بهترین بذر چمن در مشهد

مشهد دارای 13 منطقه شهرداری است و به علت توریستی بودن این شهر، زیباسازی فضای سبز در اولویت کاری ارگان های دولتی و غیر دواتی است. ازجمله اقدامات صورت گرفته برای زیباسازی ، کاشت بذر چمن در فضای سبز می باشد. اما قبل از خرید بذر چمن در مشهد دقت به عوامل زیر ضرورت دارد:

  • آگاهی از شرایط آب و هوایی منطقه
  • شناخت نوع خاک منطقه مورد کشت
  • احداث زمین  مناسب و بادوام جهت کشت
  • کاشت اصولی بذر چمن
  • خرید بذر مرغوب و با اصالت

شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی می باشد و مساحتی باالغ بر 351 کیلومتر را دارا بوده و به لحاظ جغرافیایی در شمال شرق ایران؛ در حوضه آبریز کشف رود بین رشته کوه های بینالود و هزار مسجد واقع شده است. شرایط اقلیمی و آب و هوایی این شهر متغیربوده و از شهرستانی به شهرستان دیگر، در فصول مختلف سال، شاهد تفاوت زیادی در شرایط محیطی خواهیم بود. ما را در ادامه مطلب همراهی نمایید تا تمامی نکات لازم برای این امر را توضیح دهیم.

خرید بذر چمن در مشهد

توجه به اقلیم شهرهای مختلف و آگاهی از آن امری ضروری است چرا که برای انتخاب و خرید بذر چمن این اطلاعات مورد نیاز است. شهرستان مشهد از بخش هاي مـركزي و حومه (تبادكان، طرقبه، احمد آباد، رضويه ) و بخش كـلات تشكيـل شده است. از شمال به کوه های هزار مسجد، از جنوب به ارتفاعات بینالود، از شرق به سرخس و از غرب به نیشابور و چناران می رسد.

آب و هوای مشهد از شهری به شهر دیگر متغیر است و بذر چمن مناسب به صورت زیر می باشد:

  1. بذر چمن فستوکا: در واقع دشت مشهد تا نیشابور آب و هوای سرد و خشکی دارد، دشت مشهد تا قوچان اقلیم تقریبا نیمه خشک و سرد دارد و بذر چمن مناسب در این شهرها فستوکا ( مقاومت خوبی نسبت به سرما، گرما و خشکی دارد) می باشد مانند بذر چمن واتر سیور بارنبروگ و بذر چمن گرین استار هلندی.

بذر چمن در مشهد

انواع بذر چمن فستوکا مناسب مشهد

  1. بذر چمن اسپرت: بخشی که در ارتفاعات رشته کوه بینالود و هزار مسجد است آب و هوای مرطوب و سرد دارد و بذر چمن اسپرت گزینه مناسبی می باشد؛ مانند بذر چمن سوپر اسپرت هلندی، بذر چمن اسپرت بارنبروگ هلندی، بذر چمن PSB ایتالیایی و بذر چمن تاپ اسپرت هلندی.

بذر چمن در مشهد

انواع بذر چمن اسپرت مناسب مشهد

 به طور کلی می توان گفت در شهرهایی که هوای سرد و مرطوب دارند، نوع اسپرت مناسب است که تحمل خوبی نسبت به سرما و رطوبت دارد و در شهرهایی که سرد، خشک و یا گرم هستند فستوکا گزینه مناسبی است.

نوع آب و هوا

نوع چمن مناسب

آب و هوای سرد و مرطوب

چمن اسپرت

آب و هوای سرد و خشک

چمن فستوکا

آب و هوای گرم

چمن فستوکا

 

زمان کاشت بذر چمن در مشهد

کاشت باید زمانی اتفاق بیفتد که هوا تقریبا خنک و معتدل باشد؛ لذا بهترین زمان کاشت بذر چمن در مشهد در فصل بهار و اواخر تابستان و اوایل پاییز است. هوا بخصوص در بهار و در اردیبهشت ماه معتدل و در پاییز خشک و سرد است، در زمستان هوا سرد و مرطوب و تابستان گرم و خشک است و حداکثر دما در تابستان به 40+ درجه و در زمستان به 20- درجه می رسد.

نکات:

  •  در تابستان و هوای گرم نیز می توان با مصرف بذرهای بیشتر اقدام به کاشت نمود.
  • معمولا مقدار بذر موردنیاز در هر متر مربع در فضای سبز، 50 تا 60 گرم و در زمین فوتبال 70 گرم می باشد.
  • در صورت کاشت در تابستان باید تقریبا 30 گرم به این مقدار افزود.

تماس با کارشناسان فنی بذرکالا، تمامی اطلاعات موردنیاز و خاص آن منطقه را برای یک کاشت اصولی و ماندگار در اختیار کاربران قرار می دهد.

مزایای کاشت بذر چمن در مشهد

یکی از مشکلات شهرهای بزرگ مانند مشهد، وجود جزایر گرمایی و افزایش دما است که علت آن تغییر در سطوح و ایجاد آسفالت و سنگ فرش است که متاسفانه جایگزین چمن، پوشش گیاهی و درختان شده اند. افزایش دما و جزایر گرمایی در اثر کاهش تبخیر و تعرق سطوح، افزایش جذب پرتوهای خورشیدی و افزایش مصرف سوخت های فسیلی ایجاد شده است و در نهایت موجب گرمای بیش از حد در تابستان، افزایش غلظت آلاینده های محیطی و  به خطر افتادن سلامت شهروندان می گردد.

در صورت کاشت بذر چمن و درختان و ایجاد فضای سبز، امکان تبخیر و تعرق وایجاد سایه و ممانعت از انتشار پرتوهای خورشیدی پیش می آید و به دنبال آن کاهش دما، افزایش رطوبت و سرعت باد می شود. ایجاد پارک موجب جذب پرتوهای خورشید و کاهش دما و آسایش شهروندان می شود.

بررسی تاثیر چمن بر آب و هوای مشهد

در شهر مشهد چهار نقطه مختلف، چهارراه دانش، تقاطع مقدم طبرسی، پارک ملت و ایستگاه هواسناسی مورد بررسی قرار گرفتند که از لحاظ چمن کاری و فضای سبز و سطوح سخت متفاوت هستند. طبق نتیجه پارک ملت و ایستگاه هواشناسی که گیاهان زیادی کاشتند نسبت به چهارراه دانش و طبرسی دمای خنک و مطلوبی را در شرایط گرم به همراه می آورند. جزایر گرمایی زمانی بوجود آمدند که سطوح سخت جایگزین  گیاهان شدند که فاقد قابلیت انعکاس نور خورشید هستند، به تبخیر و تعرق مقاوم و غیر قابل نفوذ به آب هستند و چون به رنگ تیره هستند نور خورشید را جذب و موجب گرم تر شدن زمین و ایجاد جزایر گرمایی می شوند.

این پدیده موجب گرمازدگی و به خطر افتادن سلامت شهروندان می شود، افزایش غلظت آلاینده های محیطی و بروز بیماری های تنفسی و قلبی و عروقی می شود. لذا با کاشت چمن و درختان می توان به جزایر گرمایی غلبه کرد و موجب احساس آرامش و شادی شهروندان و سلامت جسمانی و روانی آن ها گردید.

طبق بررسی های صورت گرفته، نقاطی که دارای چمن و فضای سبز هستند، دما پایین تر و رطوبت بالاتری دارند و از نظر آسایش دمایی برای مردم مطلوب تر هستند. با توجه به کاهش بارش سالیانه و برابری یا کمتر بودن بارش نسبت به تبخیر و تعرق می توان از فستوکا که مقاوم به کم آبی هستند و نیاز آبی بسیار پایینی دارند استفاده کرد.

اطلاعات تماس
آدرس : کرج، چهار راه مصباح
موبایل :09195284072
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به فروشگاه بذر کالا می باشد .